dinsdag 10 juni 2014

Het hardnekkige seksisme van Sip-Well

Water verkopen, het is op zich al een gek idee. Drinkwater komt in zowat elk gebouw in ons land namelijk gewoon uit de kraan. Geen transportkosten, geen plastic verpakkingen die voor extra vervuiling zorgen, enzovoort. Voor zo'n product moet je dus wel een opvallende en creatieve campagne hebben, zeker?

Bij Sip-Well verwarren ze opvallend en creatief nog altijd met clichématig, seksistisch en objectiverend. Je zou nochtans verwachten dat ze ondertussen beter weten, na die klacht bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame. Maar nee hoor. Deze keer heeft de vrouw in het beeld wel kleren aan, maar een rondborstige en gedecolleteerde geek girl die het hemd van een klein jongetje opentrekt? Het lijkt wel de cover van een pedopornofilm voor mensen met een verkrachtingsfetisj. Hoezo, bedenkelijk?!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten