donderdag 17 april 2014

Antifascistische mediakritiek

Als Filip Dewinter affiches gaat plakken, trekt hij een legervest aan met een Keltisch kruis op, ook gekend als het White Power-symbool. Moet je daar iets achter zoeken? “Neen, ik zie geen probleem in die logo’s”, [zegt] Dewinter. “Het ene is van de Kroatische nationalisten, het andere is een simpel Keltisch kruis, zoals je vaak ziet in Ierland of Schotland. Daar wordt het vaak gebruikt om de Ierse of Schotse identiteit te benadrukken. Ik weet wel dat het ook wordt misbruikt door allerlei radicale groeperingen, maar voor mij staat dat symbool daar niet voor. Met die groeperingen heb ik niets te maken.” Hij komt ermee weg in Gazet van Antwerpen en Het Laatste Nieuws, maar het Anti-Fascistisch Front deed de extra 'inspanning' om snel eens te googelen en kwam tot heel andere conclusies.

http://aff.skynetblogs.be/archive/2014/04/16/dewinter-zit-mijn-jasje-goed.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten